torsdag 17 oktober 2013

Hemma igen...

...efter besöket på Ortopeden i Nyköping! Det gick bra! Jag var lite rädd för hur det skulle kännas utan gips, men det har gått bra! Ingen värk! Men ont i olika lägen. 

Var hos arbetsterapeuten som tyckte det såg fint ut. Jag träffade henne en snabbis i korridoren, innan jag blev gipsad för 2 veckor sedan. Så då såg hon mina svullna fingrar och svullen handled och smärtan som jag hade. 

Idag gjorde jag några övningar och hon såg var jag hade ont. Med hennes erfarenhet tolkade hon det som att jag har tänjt ut ledbandet och att det kan ta sin tid att gå tillbaka. Hon tyckte det var bra att jag var sjukskriven ett par veckor till, så jag hann träna upp handen mer, men påtalade dock att det kan ta några månader innan jag är återställd! 

Jag fick ett papper vad jag skulle öva på och om svullnaden skulle komma tillbaka så skulle jag höra av mig till Ortopeden. Då får de gå vidare med vad det kan vara. Hon nämnde att det kan även vara ligament som skadats.

Hon rekommenderade mig att ha mitt handledsskydd, så nu är det åter på! 

Nu ska jag inta min första kopp kaffe idag, det hanns inte med förrut! 

Ha en fin dag!
K❤️R❤️A❤️M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar