fredag 11 oktober 2013

Val av försäkring...

Det finns ju en hel del olika försäkringar på marknaden. Jag var osäker om jag hade en privat olycksfallförsäkring?! Visste att jag hade sjukförsäkring. 

Jag kollade därför upp det förra fredagen och blev glad när jag hade en i Lärarförsäkringar! 

Anmälde via webben i fredagskväll och idag fick jag ersättning, pengarna på kontot! 

1000:- i olycksfallsersättning (ska täcka allt i samband med läkarbesöken) och så 3000:- i akutersättning (för sjukskrivning i 30 dagar). 
Så 4000:- extra sitter ju inte helt fel! Har bokat in ett besök hos frissan på söndag!
 
Dessutom kommer jag få 33:-/dag som jag är sjukskriven utöver de första 30 dagarna och 3000:- om det är ett benbrott eller 2000:- om det är sen- och ledbandsskada.

Vet ni vad ni har för försäkringar och vad de innefattar?

Jag tycker mitt val av försäkring var toppen och dessutom gick det så snabbt, utan tjafs om massa papper hit och dit!

Det skålar vi för!

Nu ska laxen in i ugnen, sen ska vinet korkas upp!

Ha en fin fredag!
KRAM

2 kommentarer:

  1. Härligt med lite extra pengar som plåster på såret :-) Kram Lollo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Speciellt när man inte räknat med dem... Ha en fin helg! Kram

      Radera