lördag 4 maj 2013

Blodsmak gav mersmak...

Idag var det dags att anta veckans utmaning! Att prova en ny träningsform! Med tips från kompisar och lite Google fastnade jag för att prova Multibanan vid Åda (Trosa). Parkerade bilen och slog följe med några andra som skulle till banan. Det tog ca 10 min att gå upp i skogen till samlingsplatsen. Väl där fick vi klättra upp för ett berg med hjälp av ett rep. Efter en kort genomgång körde vi ett uppvärmningsvarv och gick igenom de olika stationerna och korekta rörelser för maximal och hälsosam träning. Sen delade vi upp oss i grupper om 4 personer per grupp och startade. Det började med repbacken och sedan ner för berget och upp igen på en annan sida. Uppe vid toppen stannade vi och gjorde 5 chins var. Därifrån sprang vi vidare i terräng, under ett fallet träd, upp och ner bland berg och sten. Nästa stopp var när vi skulle lyfta och välta stora traktordäck. Sen sprang vi vidare till en grässlätt där det fanns flera stationer. Knäböj med 17 el 25 kg sandsäck på axlarna, armhävning med hopp, dips, skridskohopp & intervallspurter med knäböj vid stoppen.
"Repbacken"
Uppsamling, uppvärmning och genomgång.
Välta traktordäck & Skridskohopp!
Knäböj med sandsäck & Armhävning med upphopp!
Underbar miljö att träna i! Perfekt väder dessutom!
Det var hela varvet, en sträcka på drygt 900 m. Efter första varvet hade jag blodsmak i munnen, men fick återhämta mig några minuter och dricka lite vatten innan det var dags för andra varvet! Redan i repbacken upp kände man mjölksyran komma, men det gick helt OK varvet ut. Jag som provade banan 1:a gången nöjde mig med 2 varv. Man fick max köra 3 varv för den fysiska ansträngningen är hög/grym! Jag ångrar lite att jag inte provade ett varv till, men bara tanken på repbacken var nog! Armarna darrade och blodsmaken fanns där, men ändå fick jag mersmak... Så härligt att träna utomhus i underbart väder! Jag pratade med de ansvariga för banan, som stog för allt pepp, och de berättade att det är aldrig samma bana, för vanan och det man tränar jämt blir vi duktiga på. Variationer gör att kroppen får maximal träning!
Kroppen känns härligt trött och det var absolut ett grymt pass och den fysiska ansträngningen var total. Jag varvade ner genom att springa den kilometern ner till bilen. Nu ska jag njuta av ledig lördag med familjen! 
Sonen förevigade mig när jag nöjd och trött klev in genom dörren hemma...
Kram till er alla ❤!
//Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar