tisdag 14 maj 2013

Plankan, så kul så man gör en minut extra!

Idag tog jag med mig träningskläderna till jobbet. Jag planerade ett gymbesök direkt efter att jag slutade. Tänkte passa på då mannen hämtade barnen på förskolan! 
På väg hem på motorvägen kom jag på att jag hade glömt att ta Wellness-shaken innan jag åkte från jobbet. Magen kurrade lite, åt tidig lunch straxt efter 11, en frukt vid 14 och nu var klockan straxt efter 16.30... Jag stog i valet och kvalet om jag skulle åka hem och ta en shake eller inte. Risken var stor att mina grabbar skulle bli ledsna om jag kom och gick direkt...
Jag körde direkt till gymmet! Jag fick köra det jag orkade...
Det var fullt med motionärer på gymmet, har aldrig sett så många där samtidigt förrut.. Och det gick över förväntan! Jag hade ork och energi och körde genom hela programmet! Fick "köa" på någon övning, men jag körde något annat så länge. Dips tycker jag fortfarande är grymt svåra, men en liten förbättring varje gång! Allt gick som på räls och utan att tänka hade jag gjort Plankan 4ggr 1 minut, istället för 3 ggr... ;-) Den är ju så kul att man gör en minut extra! Eller?! ;-D
Väl hemma hade familjen redan ätit pyttipanna, så jag fixade till en Wellness-soppa. Idag blev det Tomat- & basilikasoppa som jag kryddade lite extra med lökpulver! Till det lite grönt! 
Idag ser det ut som jag kan komma i säng lite tidigare och kanske jag lyckas få min 8 timmars sömn! Hoppet finns i varje fall och trött är jag redan i hela kroppen!
Ha en härlig afton! Hoppas ni spenderar den i trevligt sällskap! ;-)
Kram Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar