måndag 13 maj 2013

Ny vecka och dags för delmål 2...

Idag skulle vi lämna svar på vad vi ville sätta som ett andra delmål. Slutdatumet är den 4/7, så det rör sig om 7 veckor. Jag hade mailkontakt med min PT Sarah i förra veckan om vad som var rimligt att sätta som mål. Jag föreslog 4 kg ner, för nu blir det ju svårare och svårare att gå ner än tidigare. Sarah tyckte det lät rimligt som mål. Dessutom hade jag föreslagit att jag även skulle ha som mål att ta mig runt milen joggandes och det tyckte hon jag skulle sätta som personligt mål för mig själv.
Så nu har jag mailat in att jag tänker mig att gå ner 4 kg, så nu avvaktar vi om I feel Great-Teamet godkänner mitt mål... =)
*********************************************************************************************************************************
Idag är det måndag och som vanligt är det Spinn-intervall på mitt schema. Jag kör det själv på gymmet, då behöver jag ingen tid att passa och kan gå när det passar med min familj.
Jag satt på cykeln i 75 minuter och det kändes bra! Blöt blev jag! Däremot hade jag svårt att komma upp i sista pulszonen. Jag klagade sist att jag inte kom upp i mer än 173 i pulsslag. Men när jag var inne på internet och letade på pulsträning, räknade jag ut pulszoner ifrån min vilopuls och då var 173 mer än vad jag egentligen skulle ligga på. Idag var jag bara uppe i 160 och det verkade vara en omöjlighet att få upp den mer. Jag vet inte om pulsbandet satt dåligt idag (hade en annan sport-bh under)?! Jag trampade istället ett par extra låtar och spinnade så jag kännde mig slut i benen och tänkte att pulsen säger inte allt... ;-) Golvet blev i varje fall nytvättat! 
Bilden är tagen tidigare i vår, nu är det ju fortfarande ljust när man tränar...
 
Önskar er alla en härlig vecka!
Efter min mans födelsedag med kalasande i lördags ser jag fram emot en vecka i hälsans tecken!
Kram Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar