torsdag 16 maj 2013

Sjukt nöjd!

Idag har vi firat Förskolans Dag på mitt jobb och förmodligen i hela landet! Intensivt men skoj!
Hämtade barnen, fixade bad åt den ena, samtidigt som jag förberedde middagen med den andra... 
Ganska trött när middagen var klar och maken kom hem efter bilköandet hem från Stockholm.. 
Men det är ju torsdag och det innebär löpning för mig! Har haft lite känningar i korsryggen sista tiden, så innan jag gav mig iväg fick maken "flyga" på mina fötter! Ett tips jag fick av en naprapat förra sommaren då jag fick ryggskott på Midsommar.. Om ni har en konstig bild om flygning, så har ni säkert någon gång haft ett barn på fötterna som flyger upp i luften när ni själva ligger på rygg?!! Har man istället en vuxen karl på fötterna så ska man trycka ut sista kotan.. Ja det känns faktiskt bra när man har känningar där... ;-)
Idag var det dessutom premiär för att testa de nya löparskorna! 
Det gick bra idag! När jag springer har jag alltid musik i öronen som jag springer till! Samtidigt hinner jag tänka en del! Idag var det bl.a en kollegas positiva ord idag om min nya "form", som bar mig runt! Det betyder så mycket allt stöd och uppmuntran jag får av er här på bloggen och i verkliga livet! Ni får mig att kämpa vidare! Tack! ❤ 
Jag sprang långt idag och är sjukt nöjd över mig själv! Envisheten tar mig långt! Och nya skor... Jag fick stanna en gång för att lätta på skosnörena, annars sprang jag hela sträckan! 8,52 km! 
Förra veckan sprang jag 5,8 km med min man och förbättrade tiden per km och fick ner den till 6,41min/km. Idag sprang jag själv, nästan 3 km längre men med ett snitt på 6,31min/km. Jag är sjukt nöjd! 
Jag har sprungit denna sträcka en gång förrut, i augusti 2011. Då hade jag löptränat hela sommaren och tog mig runt på 58 minuter! Det säger en hel del om vilken form jag är i just nu! 
Ta hand om er! Nu väntar duschen och sen sängen! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar