torsdag 23 maj 2013

Oj vad skönt det knakade...

Idag hade vi besök på jobbet av en massör/naprapat. Hon brukar komma med jämna mellanrum och då kan man boka sig om man vill ha en halvtimmes massage. Idag var jag uppbokad på min lunchrast, eftersom min korsrygg/ländrygg gjort sig påmind under sista veckan. (Igårkväll strålade det ner i vänstra benet.)
Hon började massera ryggen och tog rejält på rumpan där jag var väldigt spänd. Även högra axel och nacke var ansträngda. Det var skönt att få en ordentlig genomkörare. Sen skulle hon låsa upp ländryggen och böjde mig så det knakade ett par gånger. Oj vad det knakade, men vad skönt! Det lättade direkt! 
Före barnen kunde jag knaka mig själv. Jag är överrörlig i ryggen och det hoppar då och då. Efter barnen har jag inte lyckats själv. Kanske beroende på foglossningar och broskbildning?! Så nu äntligen (hoppas jag) kanske min rygg slutar bråka! Ikväll har jag värk efter allt knådande, men jag har lånat min kollegas ryggskydd så det känns ok! 
Ha en finfin afton!
/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar