måndag 24 januari 2011

Ingen bra start på veckan...

Inatt har William haft magknip och hållit mig vaken ett par timmar... Kl 5 ringde sen min mans telefon, då hade hans kollega insjuknat i magsjuka under natten. =(

Lucas vaknade före 7 och ville ha välling. (Då sov jag nog som bäst!) Han fick välling i soffan och hann sedan inte till toaletten, utan bajsade i nattblöjan (som vi som tur var inte hade tagit av ännu). Väl tvättad och ren igen så tog det inte lång tid förrens det var dags igen, men på toaletten denna gång, som väl var.
Diarré...

William kröp runt på hela övervåningen under tiden. Hans ork tog slut snabbt, både för att han haft en orolig natt, rör sig för fullt dessutom och också för han är totalt genomförkyld. Näsan rinner konstant och han rosslar i luftvägarna.

Ingen rolig start på denna vecka..

Tack till Gabbi och Ella som kom förbi med Proviva-dryck och lättdryck, så jag slapp ta ut mina sjuklingar.

Nu väntas en vecka hemma för att kurera oss och inte få någon ny smitta så vi är friska till vår fjällenresa..
Barnen är i varje fall glada och vid gott mod och det tackar jag för!!

Må så gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar