onsdag 26 januari 2011

Nästa man till rakning...

Just nu leker mina gossar för fullt och av nattens händelser verkar det inte finnas några spår, förutom lite tvätt i maskin som ska tumlas nu...

Lucas hade ju en släng av magsjuka i helgen med avslutande diarré i måndags morse, sen har det varit lugnt. Inatt, straxt efter midnatt, vaknade både jag och min man till tonerna av Williams mage, när den är på väg att göra kaskadkräkningar. Det var bara att bädda om, tvätta sonen och få honom att somna om utan tutte. Han var ledsen men gav med sig och somnade någon timme, innan det var dags för nästa. Då kom det knappt något, fanns nog inget kvar i hans mage. Men att få honom att sova hungrig var nog det värsta, så jag har varit vaken merparten av natten. Straxt efter klockan sex så ammade jag honom på prov om det skulle komma upp igen, men sedan dess har det varit lugnt, så det värsta är nog över... Nu är det bara förkylningen som envist biter sig fast...

Eftersom vi ska iväg till fjällen inom kort, så hoppas vi nu på att jag och mannen klarar oss ifrån magsjukan...
Det är bara att vänta å se... och hoppas på det bästa!!

Kram till er alla!

1 kommentar:

  1. Hej
    Du vet att amma går bra även när barnen har magsjuka, det är kroppseget.. Vi hörs i morgon. Ha det bra. Kram Mamma

    SvaraRadera