måndag 3 januari 2011

Otur...

Dagen har varit bra idag, två småkillar som varit nöjda. Ikväll så var det badning för alla 3 killar i familjen. Efter badet så ska Lucas kliva ur badkaret och duscha med mig, som redan stod i duschen. Då ramlar badkarskanten ner, men det var ingen som slog sig eller något som gick sönder. Väl ute ur duschen schamponerad och klar så råkar Lucas ramla i vattenpölen på golvet. Han ramlar så att han for in i badkarskanten som stod lös emot badkaret och får badkarskanten över sig. Han slog sig inte illa, utan blev mest rädd. Eftersom det var snart dags för nattning och han var trött, så blev han ju väldigt ledsen. Vi gick upp och fixade ordning oss för natten och så hade jag lovat honom lite lättdryck innan läggdags. När jag har hällt upp drycken i hans flaska så tar han den innan jag skruvat på korken och törstig som han är så tar han den till munnen och får en del över sig. Som om inte detta skulle räcka så halkar han till i saften som hamnat på golvet och ramlar...

Det blev ett avslut framför Pippi i soffan med lillebror för att lätta upp lite... Stackars Lucas!

1 kommentar:

  1. Hoppas allt är väl med Er? Vi mår lite bättre nu och ute är det glashalt. Var o hämtade posten förut. Vi höres, krama alla från mig. Mamma

    SvaraRadera