onsdag 19 januari 2011

Jag heter Pippi!

Kan ni ana vem som är Lucas största idol just nu?? Ja, Pippi! Det har det varit sedan i höstas när han såg Pippi på de sju haven på film. Den är från 70-talet, men håller än! Han grät när eftertexten kom på filmen. Jag vill se mera, Pippi!

Det är inte alltid lätt att leva med Pippi, Tommy & Annika i vardagen. Det dukas upp även till dem när vi ska äta, de sitter brevid i bilen och de stökar ner.. Ja, ni förstår... =)

Igår var vi och inhandlade present till Saga, barnens kusin som snart fyller sex år och då fick Lucas syn på en Pippi-mössa!  På rea dessutom... Eftersom han växer och vi har haft problem med mössa till honom, så kunde det inte bli bättre! Inte enligt Lucas heller, som var överlycklig. Han tog på den direkt och tog inte av den förrens han gick och lade sig. När han kom hem så satte han dessutom på sig sina Pippi-kläder och lekte. Här är en bild:


Imorse tog han på sig kläderna direkt och lekte med Pippis skepp: Hoppetossa!


Jag ropade innan från sovrummet: Lucas, vad gör du?? Till svar fick jag: Jag heter Pippi!

1 kommentar:

  1. Hahaha! Han har influerat TT här hemma också. Här heter hon Pippi Strump.

    SvaraRadera