måndag 24 juni 2013

10 days challenge

Idag är det första dagen på vår blogg-utmanining vi fått av I Feel Great-teamet! 
Vi kommer varje dag under 10 dagar att skriva ett inlägg med ett visst tema, förutom alla vanliga inlägg.
Dagens tema är att skriva 10 saker om mig.
 
1) Jag är en utåtriktad, glad & social person med ett stort hjärta. <3
 
2) Jag är en tävlingsmänniska, men den jag tävlar mest mot är mig själv!
 
3) Jag engagerar mig i mångt och mycket och har höga krav på mig själv, men har på senare tid lärt mig att säga nej till saker, då jag inte varit utbränd - men vidbränd en gång tidigare.
 
4) Jag har alltid varit min pappas flicka. Jag vakade vid hans dödsbädd dygnet runt i 2 månader innan han somnade in och det finns inte en dag som jag inte tänker på honom. Saknar honom enormt. I sommar blir det 10 år sedan han lämnade jordelivet. FUCK CANCER!
Mina föräldrars bröllopsfoto 1974.
 
5) Jag tror på spöken, det övernaturliga och ett liv efter detta. Har även varit med om en hel del...
 
6) Våren 2005 blev jag spådd att den sommaren skulle jag träffa mitt livs kärlek. Han skulle bo 10 mil ifrån mig, ha någon utbildning mot flyg och han skulle ta kontakt med mig, så jag skulle inte söka. Den 26 juli 2005 träffade jag min man på Palace i Norrköping. Jag bodde i Norrköping, han i Vagnhärad, 10 mil från mig! Han har gått Fordonsutbildning med inriktning mot flyg. Han såg mig i baren och kom fram och presenterade sig...
 Norrköping, sommaren 2006. (Innan Lundell i Wasa-parken.)
 
7) På skottdagen 2008 friade jag höggravid och fick mitt JA. Stod brud på Pingstafton 2009. En av mina lyckligaste dagar!!
 Fotograf: Joakim Kromnér. Vagnhärad, pingst 2009.
 
8) Jag har 2 söner som jag älskar över allt annat. En -08, Lucas, och en -10, William. 
 Fotograf: Lina Nydahl. September 2011.
 
9) Jag älskar rysare som ger mig kalla kårar. Splatterfilmer går bort. 
 
10) Jag har alltid gillat att fixa fester! När jag pluggade på universitetet så var jag med i festeriet i 2,5 år. Har alltid haft många egna fester med olika teman och roligheter. Det har blivit färre efter jag fått barn, men nu får man ju fixa barnkalas också!! ;-)
 
Det var 10 saker (och lite till) om mig (och mycket om min familj)... Hoppas du kikar in imorgon och ser vad morgondagens tema innebär...
Nu är jag trött! En intensiv helg och ett tufft styrketräningspass ikväll på gymmet!!
 
God Natt alla, var ni än är... /P
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar