söndag 2 juni 2013

Skön söndag!

Vid frukosten satt vi och planerade dagen! Jag fick gräsklipning på min lott istället för träning idag... Det tog "bara" 3 timmar! Sen var det lunchpaus innan jag breddade jordgubbslandet och fick dit en till pallkrage. Gräset grävde jag bort och fyllde på med ny kompostjord! Planterade dit några av jordgubbsplantorna som hade spridit sig och planterade dessutom gräslök och rosmarin, som kollegan kom förbi med! Tack Maria! 
Tyvärr hittades flera myrbon i jordgubbslandet, så maken gick loss med lite myrmedel... Pallkragen längst ner till höger är den jag jobbat med och satt dit idag! ;-)
Sen var det dags att ta itu med mina körsbärstomater! Omplantera och ställa ut dem!
När jag var klar så gjorde jag barnen sällskap i poolen medans maken grillade! 
Nu ligger jag i soffan på altan och smälter maten! Solen har tagit bra idag, ryggen är lite röd, trots solfaktor! Kroppen känns helt slut, så risken är att jag somnar med barnen.
En skön söndag lider mot sitt slut!
Kram Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar