tisdag 18 juni 2013

Nya styrkeprogrammet avklarat!

Idag var det dags att köra igenom mitt nya styrkepass! 
Laddade upp på jobbet med en Wellness-shake med chokladsmak innan jag for till gymmet! 
När jag satte på träningskorna, i soffhörnan på gymmet, frågade jag gymmets PT ang en övning som kallas Ball Slam. I den övningen ingår en medecinboll. Han sa att vi inte hade någon medecinboll och den övningen skulle nog låta en del och studsa konstigt om man använde sig av pilatesbollarna. Men istället visade han en annan övning med ungefär lika träning! 
Man ligger på ryggen med fötterna i golvet. Händerna startar över huvudet med en hantel. Sen tar man sats med händerna mot fötterna ställer sig upp och höjer armarna med hanteln över huvudet, sedan åter ner i liggande position och börja om!
Det var svårt att komma upp i stående position, men med rätt fart och envishet så... Övningen upprepade jag 10 ggr x 3... Men oj vad jobbigt! Några av övningarna var kvar från förra programmet, men många var nya.
 
Rejält svettigt blev det i varje fall, även om jag får öva på en del! Drygt 70 min tog det...
Tyckte till och med att det var enklare att göra chins / pull ups än dips... ;-)
Det är i varje fall skoj med förändring!
Idag ska jag försöka få bättre sömn och komma i säng tidigt! 
Ha en skön afton!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar