tisdag 11 juni 2013

Sista gången...

Idag besökte jag gymmet direkt efter jobbet! Tog en Wellness-shake innan jag åkte från jobbet och det räckte bra för styrketräningen! 
 
Idag var det sista gången med mitt nuvarande styrkeprogram för imorgon får jag ett rykande färskt veckoprogram och styrkeprogram av Sarah! Därför gick jag in på gymmet med inställningen att göra ett starkt avslut! 
 
Tänkte jag skulle värma upp på löpbandet, så jag började springa lite lätt, men det sa stopp i vänster lårs framsida. Kändes som en liten sträckning från gårdagen?! Kände mig lite öm i låret i eftermiddags på jobbet, men har inte sträckt mig vad jag vet. Jag valde istället att gå snabbt och det kändes ok. Tänkte avstå benträningen om det gjorde ont! :(
 
Jag började med fria vikter; bänkpress, axlar, bicepscurls och så provade jag bulgariska utfall och det kändes ingenting i benet, så då vågade jag även köra benpress, även det utan problem. Skönt! Vid det här laget var jag rejält svettig! Efter det gick jag över till kabelrodd och sen dips. Dipsen gick riktigt bra! Första gången som jag klarade 3X10 rätt utförda! 
 
Gick över till lilla rummet, tog fram mattan och började med sit-ups & rumplyft. Brukar göra 3X12, men idag gjorde jag 3X15 och rösten i huvudet ekade: "Det är bara du som bestämmer hur du vill se ut!" Jag vill inte stå i vassen och det är ju bara jag som kan göra något åt min kropp! 
 
Efter det var det armhävningar, plankan & sidplankan. Sen stretch. När jag ställde mig upp gjorde sig låret sig påminnt, inte jätteont, men det passar bra med personalmöte imorgonkväll och därmed vilodag!! 
 
Känner ändå att jag gav passet ett bra avslut och körde fullt ut! Hoppas nu bara att vågen är redo att visa minus igen! ;-)
 
Har sett finalen av Biggest Looser Sverige och blivit rörd till tårar! Kan de, kan vi, kan alla! 
 
Kram Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar