söndag 30 juni 2013

4 minnen jag aldrig glömmer...

Idag har vi nått dag 7 i vår 10 days Challenge och temat är att dela med sig av 4 minnen. 
Jag har tänkt mycket på vilka minnen jag vill dela med mig av, och valt både lyckliga och sorgliga tillfällen...
 
1) Jag minns en nyårsafton när jag var 7 år. När jag vaknade satt mina föräldrar i köket och en känsla av sorg fyllde hela deras närvaro. Min pappa ville berätta något för min bror och mig. Jag satt i pappas knä och han berättade att hans storasyster, min faster hade dött. Min bror sprang in på hans rum och smällde igen dörren och jag gav min pappa en lavett och skrek: Du ljuger, du ljuger...
Jag stod väldigt nära min faster. Hon var utvecklingsstörd och hade åkt in på sjukhuset för ett elakt benbrott i benet. När sköterskorna hade bäddat om i hennes säng hade hon bara kollapsat på stolen bredvid. Hon fick en propp genom lungan...
 
2) Ett annat minne som är mycket lyckligare är när jag träffade min man första gången. Jag bodde i Norrköping och var på Palace Nattclub. Det var en tisdagskväll då det var Karaoke på scen och 2 för 1 i baren. Det var semester, sommar och sol och stämningen var på topp. Min tjejkompis & jag hade precis anlänt. Vi gick till karaokebaren och beställde varsin drink. På andra sidan den runda baren höjde en snygg kille sitt glas i skålgest mot mig. Jag skålade tillbaka och vände mig mot min kompis och bad henne kolla in främlingen... Då var han redan på väg mot oss! Han kom fram och presenterade sig som Mats från Kungsör!
I själva verket var han från Vagnhärad.... ;-)
 
3) Några andra minnen jag alltid kommer ha med  mig är mina barns födelse. Lucas kom till livet genom akut kejsarsnitt & William genom ett dryga 40 timmars värkarbete som avslutades med hjälp av sugklocka. Båda var friska och lyckan var enorm när de äntligen hade kommit, även om ingen av förlossningarna var så positiva och smärtfria! 
 
4) Ett annat av mina lyckligaste ögonblick är när Mats & jag blev äkta makar. Morgonen med champagnefrukost, håruppsättning och sminkning, fotografering. Akten i kyrkan! Där var det svårt att hålla tillbaka alla känslor... Vi gick in till Ronja Rövardotters Themesong och gick ut till Helen Sjöholms: Jag vill känna att jag lever! 
Sen en trerätters sittning med släkt och vänner med sång, tal, skratt och tårar. En natt med dans långt in på småtimmarna! En underbar dag med så mycket kärlek och lycka! ❤
 
Vilka är dina lyckligaste stunder? Har du ett minne som du alltid bär med dig? Sorgligt eller lyckligt? Dela gärna med dig!
 
Nu väntar grabbarna i poolen... De tycker jag har softat här länge nog...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar