onsdag 19 juni 2013

Ingen engångsföreteelse!

Idag stod löpträning på schemat! ;-) Hade tänkt prova milen igen... På mitt nya träninsschema ska jag springa distans 45 minuter, men eftersom Midsommar är på ingång och vi åker ut i skärgården med färre träningstillfällen, tänkte jag maxa träningen idag! 
Vi åt middag tidigt, då vi skulle iväg på födelsedagsfika till barnens kusin. Där åt jag en bit tårta och sen var det hem för att byta om och ge sig ut & springa, så jag hann innan gubben skulle iväg på sin fotbollsträning. Dock mellanlandade jag på toaletten hemma, då min mage inte riktigt tålde tårtan... :( Kände mig lite matt, men tog en Wellness-shake och tänkte att jag provar ändå...
Det kändes ok. Magen knorrade lite, men det gick över! Tyckte jag höll ett bra & behagligt tempo! Kom runt samma varv som sist!
Så det var ingen engångsföreteelse! Jag kan springa milen! Jag kan! Jag är grym! Jag är så nöjd! Dessutom nästan 5 minuter bättre än i torsdags! 
Vänstra bilden visar tiden per km! Höll en ganska jämn takt, lite långsammare runt 8-9 km då min musik i öronen byttes mot ballader, hade behövt några discodängor då! ;-)
Nu har jag njutit av känslan av min andra sprungna mil i livet, så nu väntar duschen!
Ha en skön afton!
Glöm inte: DU KAN OM DU VILL!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar