lördag 29 juni 2013

Ormar...

Ni som följer min blogg läste säkert om mina rädslor häromdagen?!! En av rädslorna var ju ormar...
 
Idag hämtade jag hem Lucas och hans kompis från ett barn-kalas. När vi stannade till för att lämna kompisen, så hade jag fått höra tidigare idag att de hade ormar, så Lucas & jag fick komma in och titta...
 
De hade säkerligen 6 stora akvarium med stora ormar, även veraner (tror jag det var). Sen hade de mindre akvarium med mindre ormar och även bebisormar små som en vanlig dagmask. 
 
Maten, dvs råttor, fanns det också gott om...
 
Det charmiga i det hela var att jag tyckte det var väldigt spännande. Ganska fascinerande faktiskt! Naturligtvis hade han inga som var giftiga! Många fina, färggranna reptiler i olika arter!
(Bilden lånad från reptiler.ifokus.se)
 
Så min rädsla för ormar gäller främst huggormarna som hotar mig i svampskogen och i skärgården..
 
Ha en fin afton! 
//Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar