måndag 25 mars 2013

Eget pass!

Ikväll gjorde jag mitt eget pass på spinncykeln på gymmet!
Innan jag gick iväg läste jag igenom min PT Sarahs papper om min träning. Idag, måndag, är det ju tänkt att jag ska gå på Spinning eller ha annan intervallträning.
 
Hennes förslag på intervallträning är:
Uppvärmning 10 min, 
Hög intensitet 3 min, paus/låg intensitet 3min 
Upprepa 3 x 3.
Nedvarvning 10 min.
 
Mitt spinningpass blev ungefär så här:
Uppvärmning 10 min, puls 110-135
Hög intensitet 3-4 min (beroende på låt), puls 140-155
Låg intensitet 3-4 min, puls 100-135
När jag hade upprepat de 3 ggr vardera, körde jag en låt med hög intensitet 3-4 min, puls 150-160
Nedtramp 10 min.
Totalt tog passet 48 minuter och sen avslutade jag med stretch!
Jag hade tur med musiken. Jag tog min tränings-spellista och satte på shuffle/blanda och jag behövde bara byta låt en gång, annars passade det bra till de olika intervallerna. ;-)
 
Benen kändes något tunga i starten, men gav med sig. Svettigt blev det i varje fall. Tror inte att jag tog ut mig som på ett spinningpass, men jag tänkte mer på intervallträning idag. Kommentera gärna och tipsa mig om vilken puls jag borde ligga på i de olika intensiteterna.
 
Nu ska jag vila de blå!
Kram till er alla!
/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar