fredag 22 mars 2013

Super-fredag!

Denna vecka bytte jag plats på vilodagen och tog den i torsdags istället för idag!
Idag var det alltså dags för Power Walk!!
Jag slutade redan vid 12 och bytte om till underställ och termokläder, packade lite matsäck och begav mig för att hämta barnen på deras förskola. Jag hade med mig vår cykelkärra, men med promenadhjul och handtag för en planerad långpromenad från Vagnhärad till Spindelparken i Trosa. Barnen satt i vagnen med filt, så de inte skulle frysa! Båda somnade under promenadens gång. 
 
Det var strålande sol och klarblå himmel och gnistrande vintersnö! Bitvis var det ganska blåsigt och bitigt i kinderna, då fick jag ta på mig halsduken runt kinderna...

 
Efter en promenad på 9 km och 1,5 timme senare var vi framme vid lekparken i Trosa. Kroppen var ganska trött efter att ha dragit ca 55 kg i snålblåsten. Då var det tur att jag packat matsäck! Barnen fick Pannkakor och Festis & jag fick Keso & Ramlösa! Det smakade gott!
Sen var det dags för lek!! Vi klättrade i spindelnätet, åkte rutchkana och gungade. 
Jag lyckades ta mig upp till toppen, till Lucas stora förtjusning. <3
Det var ganska skönt när maken kom för att hämta oss strax därpå. Fötter och händer var frusna och nu skulle det smaka gott med Tacos, bastu & fredagsmys!! 
 
Nu sitter jag och kopplar av med familjen efter en super-fredag!
Hoppas ni har någon att mysa med!
Kram Pernilla
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar