lördag 30 mars 2013

Vårstädning!

Idag hade vi bestämt att vi skulle storstäda huset!
Vi åt frukost vid kl.8 och började direkt efter!
Först plocka leksaker i barnens rum, sen vika och sortera tvätt (5 blåa Ikea-kassar). När jag ändå var inne i barnens garderober, så rensade jag bort kläder som de växt ur. Sen återstod mina kläder och passade även på att sortera ut kläder som jag aldrig använder. Det blev 3 kassar...
Sen var det lunch!
Efter lunchen började mannen och jag dammtorka i hela huset. Jag fastnade i kökshyllan med alla dammiga kokböcker, som nu är som nya! ;-)
Nu har vi haft kaffepaus och mannen gick för att handla dammsugarpåsar & jag hamnade här... Kvar har vi att dammsuga och våttorka golven!
Sen får vi se vad klockan är och om jag hinner iväg till gymmet! Jag har i varje fall snart ett rent och vårstädat hem! ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar