tisdag 5 mars 2013

Vårkänslor!!

Idag har vi haft en härlig kvalitetsdag, mina gossar och jag! Båda två vaknade pigga, glada, lite hostiga men utan feber! Så efter frukosten tog vi på oss och gick ut för att njuta av det vackra vårvädret!
Först matade vi änderna nere vid ån...
Sen tog vi en långpromenad till parken, förbi deras förskola. till farmor & farfar, där vi blev bjudna på lite fika och så hem igen för att fixa lite lunch. Efter lunchen gick vi ut igen! Barnen gungade & lekte med sina traktorer i snön.
Jag passade på att hacka lite is på garageuppfarten, vilket inte var det lättaste, lite styrketräning!! =) Klockan var redan 16 när vi kom in igen och det var dags att förbereda middagen. Barnen var lite trötta efter en hel dag ute i den underbara vårsolen, så jag sa att de fick se på film. De kunde inte enas om vilken film, så det slutade med att Lucas såg på Spindelmannen i sitt rum och William såg på Pippi Långstrump i hans rum!
Och jag fick laga maten! Det blev lite experimenterande i dagens middag!
Jag gjorde en kycklinggryta med squash, lök, vitlök och tomat i. Mycket gott, enligt mitt tycke. Inte lika poppis hos barnen. :( Jag åt mathavre, grönsallad och morot till! Perfekt laddning inför kvällens Medeljympa!
Passet idag var tufft som alltid!
Jag kör det varje tisdag den här termin, eftersom det är mitt "värd"-pass, dvs. jag låser upp lokalen, tar emot motionärer, städar ordning, fixar musik och så under passet. Dessutom är jag utbildad på hjärt- & lungräddning, ankel och fotledskador, så jag snabbt kan vara behjälplig om en motionär skadar sig!
Men i vilket fall så kändes det idag på passet som att jag började svettas direkt, enligt min egen tolkning, så började förbränningen direkt. Jag vet inte om så var fallet, men jag var sjöblöt efter passet och mycket nöjd! Kan det vara så att formen redan är bättre eller har den nya kosten ökat förbränningen?? 
Ett minus var att min högra axel gjorde ont framförallt vid armhävningarna. Jag har ju haft min lille prins sovandes på min arm i en vecka, så jag antar att det är det som satt sina spår. Ska smörja med lite Voltaren till natten och hoppas på att det släpper!
Är annars väldigt nöjd över hela dagen! En skön dag med vårkänslor i solen som avslutades med ett tufft jympapass! Kan inte bli så mycket bättre!
Snön smälter!
Imorgon ska jag tillbaks till mitt arbete och det ska bli skönt! Känns gott att stänga igen denna sjukstuga som rådit senaste veckan!
Ha en skön afton!
/Pernilla
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar