torsdag 7 mars 2013

Power i walken...

Idag var det Power walk som stod på schemat! Jag gav mig ut efter middagen, så jag skulle hinna innan mannens innebandy. 
Klockan var 18 när jag gick och det började straxt skymma.
Vackra vyer över lilla byn.
Mörkret sänkte sig ganska fort...
Det var exakt en vecka sedan jag gick samma sträcka, så det var lite kul att jämföra tiden. Jag erkänner att jag är en tävlingsmänniska, så självklart tänkte jag vara snabbare idag! Kroppen kändes fräsch och pigg och även efter 3-4 km kände jag att jag hade mycket kvar att ge! Hur gick det då? Var jag snabbare idag?
Självklart var jag det!! Nästan 2 minuter snabbare! ;-)
Antar att det är min målmedvetenhet som gör jobbet! Hoppas bara jag kan behålla den hela vägen!!
 
Här ser ni förra veckans & kvällens PW... Om ni tycker att slutet skiljer sig så kan jag säga att det bara skiljer 1 meter mellan de olika mätningarna... Jag gick 6,2 km! =)
Nu efter dusch och lite avkoppling så känns hela kroppen härligt trött. Min högra fot är lite öm. Ett utslitet ledband gör sig påminnt, men det känns inte så farligt. Nöjd över dagens motion & prestation!
Snart väntar sängen och en behövlig skönhetssömn, det är ju trots allt Internationella Kvinnodagen imorgon!!
Kram på er!
/Pernilla
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar