måndag 4 mars 2013

Ny vecka, nya utmaningar...

Idag har jag haft ett givande samtal med min PT (Personlig tränare) Sarah. Vi gick igenom mitt veckoschema med lite justeringar och tillägg.
Så här kommer det se ut:
Måndagar    Intervallträning / spinning
Tisdagar      Medeljympa 60 min
Onsdagar    Styrketräning helkropp 
Torsdagar    Powerwalk 40-60 min
Fredagar     Styrketräning helkropp
Lördagar      Vilodag
Söndagar     Aktivitet med familjen
Jag ska följa detta i 4 veckor, så får vi se var vi står då. Självklart kommer det bli dagar då det inte går att fullfölja pga arbete och familj, men detta är grunden i varje fall. Kanske blir att jag kör styrka på lördag och vilar på fredag istället?! 
Så idag laddade jag upp med spinning! Hade en rackarns tur som fick en plats, för imorse var passet fullbokat. Letade fram spinningskorna, fyllde mina vattenflaskor och gav mig iväg!
 
Hade tänkt ta en bild på när jag satt på cykeln, men jag var så ivrig inför passet att det glömdes bort. Men här är i varje fall cykeln jag körde på... =)
 
Jag är tyvärr fortfarande hemma med sjuka barn. Lucas har varit OK idag, hostar dock en hel del. William, min minste prins har haft feber till och från och hostar så han kräks. Han har även rinnsnuva och röda ögon, så vem vet när det här slutar... =(
Jag mår, trots mina sjuka gossar, riktigt bra! Maten funkar kanon!
Vad äter jag då? 
Frukost: Rågflingegröt och lättmjölk. En kalkonskiva och ca 150 g grönsaker. +Kaffe (När jag jobbar tidigt så brukar jag ta en shake hemma innan jag åker, så jag står mig till frukosten på jobbet kl8.)
30 min före lunch tar jag en Wellness-shake.
Lunch: Tänk tallriksmodellen. 3/4 grönsaker, gärna färggrant! Mycket grönt. 1/4 delar jag 50% proteiner och 50% kolhydrater. Kolhydrater jag äter är ex. Mathavre, fullkornsris etc. (Långa kolhydrater) Proteiner: Kyckling, lax, fisk etc. Ibland byter jag mot Wellness-soppa och en tallrik sallad.
Mellanmål: Keso & lite bär.
30 min före middag tar jag en shake.
Middag: Som lunchen
Jag dricker mycket vatten och bubbelvatten till och mellan måltiderna.
I feel great! Gör du det??
 
Nu ska jag krypa ner och ta en välbehövlig nattsömn. Vet inte när mina söner kommer insmygandes och vill ligga hos mamma. Det är kärlek! <3 
 
Kram på er!
/Pernilla
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar