onsdag 6 mars 2013

Hemma-träning!

Idag var första jobbdagen på över en vecka, skönt att få vardagen tillbaka igen!
Jag var även på mitt årliga tandläkarbesök och fick godkänt! =)
Idag önskade min äldsta son Morotssoppa till middag, och så fick det bli! Jag mixade ihop lök, morötter, broccoli och även lite mathavre! Maken och jag tyckte det var riktigt gott! Sönerna smakade och åt, men "orkade" inte äta upp. De fick smörgås till. 
Efter middag fick barnen se lite barn-tv, medans jag tog disken. Bokläsning och nattning. Sen väntade rentvätten, som skulle vikas och sorteras och sen var ju tanken att jag skulle hinna till gymmet. Efter att hållit på med tvätten i en dryg timme bestämde jag mig faktiskt att lyssna på tröttheten i mig och köra ett styrkepass hemma istället! 
Bästa Sarah, vår PT, har ju gjort två varianter av mitt styrketräningspass; ett gympass & ett hemmapass! Så idag har jag provat hemmapasset! Det är inte lika jobbigt som passet på gymmet, men svettig blev jag! Jag letade huset runt efter någon form av hantlar eller liknande skivstång, men gav upp. Så hantelpress hoppade jag över. Men lite uppvärming, utfall, armhävningar, situps blev det och så avslutade jag med Plankan (3 x 1 min). Den tar! Min man kom ner vid sista repetitionen på Plankan, så sen fick han prova själv. Han avslutade fort med "jag har inte tid just nu"... eller ork?!?
Ja, det blev inte vad jag tänkt, men det blev något i varje fall!! Något är bättre än inget! Dessutom så har jag inte haft någon vilodag sedan förra onsdagen, så det känns OK.
Imorgon ska jag hinna med en Power Walk på 40-60 min. Fredagens styrka har jag flyttat till lördagmorgon. Mannen ska iväg på Båtmässan på fredagen, så jag får passa på att fredagsmysa med mina prinsar. <3
Ha en trevlig vardag! Glöm inte berätta för dina nära vad de betyder för dig! En dag är det för sent!
Kram Pernilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar