onsdag 27 mars 2013

Positiva ord!

Idag på gymmet när jag satte mig på cykeln för att värma upp, hamnade jag brevid en kille som är cyklist och som även varit spinningledare i ett 10-tal år. Han frågade om jag brukade spinna, för jag hade en suverän teknik när jag cyklade och framförallt när jag stog upp. Han förklarade att många spinningmotionärer hoppar mycket när de står, vilket inte jag gjorde och jag får då bättre träning.
 
Jag såg dessutom att han tränade med pulsklocka och passade på att fråga lite om hur han körde och vad man ska tänka på och han gav mig några användbara tips... =) Bl.a så sa han att om man tränar fettförbräning på ca 130 i puls så bränner du fett under passet, men kör du ett konditionspass på högre puls, ca 85% av din maxpuls, så bränner du inte så mycket fett under passet, men däremot bränner du hela natten efter ditt kvällspass... Tål att tänkas på!! 
 
Hans positiva ord bar jag med mig hela styrkepasset! Vad några berömmande ord kan betyda egentiligen! Dessutom gick passet riktigt bra efter den uppmuntran. Hemma var jag tveksam till att gå till gymmet, för det har varit en intensiv dag och jag var trött. Nu efteråt känner jag mig glad att jag kom iväg!
 
En arbetskamrat till mig har dessutom beställt Wellness Shake Jordgubb! Hon har blivit inspirerad av mig och min blogg. Skoj när man kan inspirera andra i hälsans tecken! 
 
Imorgon startar en 4-veckors period då vi ska ta oss till nästa delmål, men det berättar jag mer om imorgon eller en annan dag... Så håll dig uppdaterad!!
 
Jag vill passa på att önska alla mina följare en riktigt Glad Påsk! Vi ses väl i Blåkulla!??
Kram Pernilla
Jag & mina prinsar, påsken 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar