lördag 23 mars 2013

En vågad blöt lördag...

Idag har vi haft en underbart mysig familjelördag!! Vi begav oss till Nyköping och spenderade dagen på stadens badhus! Min 2-åring är orädd och vill prova allt och blivande 5-åringen är tvärtemot och fegar på allt. William (2år) fick byta om med mig & Lucas (4år) bytte om med min man. Sen var det fullrulle! Ut i poolen bland leksaker, sen simma i vågorna, åka vattenrutchkanor, simma i varmvattenbassängen, hoppa och simma i en annan pool, åka kana, prova hinderbanan, åka kanor, simma i vågorna, värma oss i varmvattenbassängen, åka kana, leka med vattenleksaker och sist en stunds avkoppling i bubbelpoolen! Barnen somnade på vägen hem! ;-) Efter middagen var även jag på god väg att somna... En härlig blöt dag, vågad av några, fegad av andra, men en upplevelse som vi kommer göra om!
Vi har ju turen att bo bredvid ett badhus och har badat kontinuerligt med barnen tills för ett drygt år sedan då de började renovera det. Tyvärr blev det strul med alla byggföretag om upphandeln kring renoveringen så det har dragit ut på tiden. Sista vi har hört är att det ska stå klart till sommaren 2014, så vi håller tummarna för det!!
Men tills dess får vi åka några mil för att bada!
Nu ska jag nanna kudden! Ska försöka sova mig frisk! Har känning i halsen och går och nyser, kroppen har känt sig lite trött några dagar..
Ha en fortsatt trevlig helg!
/Pernilla
Bilden nedan är lånad från Hjortenbergsbadets Hemsida! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar