fredag 1 mars 2013

Första motgången...

Hemma igen efter Bosön och nu kommer vardagen då allt ska klaffa.
Första dagen på jobbet blev kanon. 
Åt sallad med barnen vid lunch och åt Wellness Sparrissoppa på min rast.
Jag glömde ta Shaken före lunch, men den fick bli ett bra mellanmål första dagen.
Hem och hämta barnen och sen till mataffären.
Det blev en väldigt nyttig matkorg fylld av grönsaker, rotfrukter och frukt. 
Likaså blev middagen nyttig på alla sätt och vis.
 
Efter nattningen av båda gossarna kände jag mig lite konstig i magen. 
Maken låg redan och sov, då han haft feber i helgen och ändå jobbat hela dagen.
Det blev några turer till toaletten och hela magen tömdes. 
Kräksjuka? Eller var det min mage som protesterade på den nya hälsosamma kosten?
Jag vet inte, men på tisdagen storstädade jag hela huset och åt precis enligt schema och mådde bra!
Dessvärre så fick min stora son hög feber och däckade i soffan på tisdagen, så hela första veckan har jag vabbat. Nu inatt fick min minsta son även han hög feber och maken har kommit hem från jobbet och ligger i soffan han med. Men det är ju tur att barn är pigga mellan varven, även när de har 40 graders feber...
 
Men trots bakslaget i måndags, så är jag så taggad. 
 
Igår kom jag äntligen ut på en timmas power-walk! Jag gick dryga 6 km i den fina vårsolen. Bitvis var det väldigt halt, bitvis hade jag motvind och mot slutet var det stumma ben. Men så härligt!!
Lite svårt att ta ut stegen på detta underlag, men det är träning även det. Att försöka hålla sig på benen! ;-)
 
Är inte detta ett vårtecken, så säg? Sol och rörelse ger vårkänslor...
 
 
Ikväll ska jag på ett jubileumspass med Friskis & Svettis! Vi ska fira att vi blivit 500 medlemmar i vår kommun, så lite spex och mycket träning blir det! Det blir fredagens träning! Tur man är funktionär så man verkligen kommer iväg ibland, annars brukar fredagar vara heliga med familjen, men efter denna vecka så känns det skönt att få komma iväg! 
På söndag ska jag hoppa in och vikariera på Hoppis & Skuttis! Blir lite Mini-Röris med barn och föräldrar!
 
Något annat skoj är att jag ställde mig på vågen idag, en vecka sedan sist, och vi blev ganska bra kompisar i dag, vågen och jag. Den visade -1,9kg!! Det märks att kosten är viktigt, eftersom jag inte hunnit och haft möjlighet till mer träning! Kosten berättar jag mer om en annan dag...
 
Ha en skön fredag!! 
/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar