onsdag 20 mars 2013

Hemmaträning med prinsarna!

Idag slutade jag tidigt och passade på att åka och storhandla med mina prinsar..
Det tar ju sin tid med 2 små som vill titta på alla roliga saker och provsmaka all god frukt som de lockar med! =) När det dessutom blir avstämning när man självscannat och packat allt, så är det mindre roligt.
Men det går!
Jag bestämde mig redan i bilen hem, när vi fick köa ut från stan, att ikväll blir det hemmaträning med mina prinsar. Klockan hade redan sprungit iväg och vi skulle hem och fixa middag.
Gymmet står kvar till en annan dag!
Det blev en rolig hemmaträning! 
Först började vi med mitt program; armhävningar på knäna, gående utfall, sit-ups, plankan och hantelpress...
Se bildbevisen nedan!
Först lite armhävningar!
Sen hantelpress med William på drygt 14 kg..
 
...och sen hantelpress med Lucas på dryga 21 kg!

 
 
 
 
 
 
 
När vi (läs: JAG) körde Plankan, så tyckte William att han skulle sätta sig på min rumpa, så idag körde jag bara 2x1 minut, den tredje repetitionen slopade jag. William ville att vi skulle köra Mini-Röris, så vi körde igenom 3-4 låtar med barnjympan, men sen tyckte Lucas det var tråkigt och tyckte vi skulle köra EGEN gympa, så då fick vi härma honom och alla hans rörelser; upp och ner, konster här, konster där, armar upp, benen i luften etc... Riktigt skoj hade vi! Framförallt han själv!

 
Barnen var mycket nöjda efter träningen och satte sig i soffan med varsin filt. 
*********************************************************************************************************************************
Jag ska försöka komma i säng tidigt ikväll, sover just nu skitdåligt om nätterna.
Barnen har sedan deras influensa för ett par veckor sedan haft för vana att vakna om nätterna och komma in till oss och sova. Det blir lite varmt och trångt och jag har svårt att sova så. =(
*********************************************************************************************************************************
Eftersom det har snöat de senaste 2 dygnen ser det ut som min planerade Power Walk imorgonkväll få bli en tur med min Crosstrainern istället. Hade ju varit betydligt skönare att gå ute i en härlig vårsol, men vi får väl hoppas att det blir verklighet inom en snar framtid...
 
Ha en skön afton! Ta hand om er själva!
Kram Pernilla
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar