söndag 24 mars 2013

Skön start på solig söndag!

Vaknade tidigt av lillprins Bus och till min lycka kändes halsen bra! Lite snorigt, men det kan jag leva med...
Till frukost åt jag Rågflingegröt med mjölk, en skiva kalkon, en stor morot och en kopp kaffe, sen begav jag mig till gymmet!
Tog på mig min nyinköpta pulsklocka för att prova den! Den ska jag ha när jag kör programmet jag fick efter Profilen på Bosön.
På gymmet värmde jag upp på löpbandet i 10 min; först med ca 10% lutning och gång, sen i 3% lutning och löpning. Tanken är att jag ska slippa stå i vassen i år...
Jag körde igenom styrkeprogrammet, som jag fått av I Feel Great-teametsPT Sarah, med några egna tillägg. Började med sittande benpress, sen höftkompression, hantelpress (liggande bänkpress), fria vikter som tränar biceps, triceps och axlar, sen kabelrodd, rygghävningar, sit-ups och sist men absolut inte minst PLANKAN 3 x 1 minut! 
Efter detta foto drog jag ner rumpan för hårdare träning! =)
Efter det en skön stretch och sen snabb promenad hem!
Ang pulsen under passet så låg den mellan 114 & 149...
Nu ska jag straxt duscha (väntar på att vattnet ska bli varmt, vi eldar i vedpannan), sen kan jag med gott samvete spendera dagen tillsammans med familjen ute i solen! ☀❤☀
Ha en skön söndag i solen!
/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar